Egy cég árbevétele a KAPCSOLATI TŐKE nagyságától függ

Partnereinknek ügyfeleket és üzleti kapcsolatokat keresünk. Cégeknek és egyéni vállalkozóknak segítünk az értékesítésben, és a beszerzésben is. Megbízható üzleti kapcsolatokhoz juttatjuk a cégeket.

 

HÍRFORRÁS ITT.

Partnereinknek ügyfeleket és üzleti kapcsolatokat keresünk. Cégeknek és egyéni vállalkozóknak segítünk az értékesítésben, és a beszerzésben is. Megbízható üzleti kapcsolatokhoz juttatjuk a cégeket.

*  E-mail címe:
*  Formátum:
 
 
 
 
Harmincnyolcadik szám
Vállalkozási tippek
dr. Tóth András üzleti hírlevele
  Vállalkozó válságban? Segíthetünk »

 

12+1 mód a bizalom építésére

Először mondok egy mesét. Réges-régen, egy távoli galaxisban élt egy nagybank, aki rengeteg cégnek hitelezett. Amikor a gonosz válság szele megérintette a nagybank vezetőjét, bizony neki is bepirosodott a szeme és egyik napról a másikra felmondta mindegyikük hiteleit, amivel rengeteg céget csődbe vitt. Majd reklámkampányba kezdett, hogy mennyire fontos a bizalom. A ráfordított hatalmas összeg ellenére, valahogy mégsem bíztak benne ezután a galaxis lakói. És most csodálkozva néz a piros szemeivel.

Bizony: ma már (csak) reklámokkal nem lehet bizalmat szerezni. Hogy hogyan lehet mégis bizalmat teremteni vevőinkben erre szedtem össze ezt a 12+1 módszert.

1. Elérhetőség

A legalapvetőbb dolog, hogy a vevőin el tudjanak érni minket, tudják hol vagyunk és bármit, bármikor meg tudjanak kérdezni. Ez teljesen magától értetődőnek tűnik, ugyanakkor például a magyar vállalkozások több mint kétharmadának nincs weblapja. Ha van is, akkor sincsenek rajta elérhetőségek. Vagy ha van, pl. nem veszik fel a telefont. Itt jegyzem meg, hogy az egyik webshop oldalán külön le is írták miért nem veszik fel a telefont. A szakmájukban őket adja ki első helyen a Google, valahogy azonban egyre kevésbé megy nekik jól. Ki érti ezt?

Az a legjobb, ha több alternatív elérés is van: fizikai cím, térképpel, leírással, hogyan lehet odajutni és persze nyitvatartással, telefon (a legjobb, ha zöld számmal), email, skype, és ami a legújabban divat a céges oldalakon, a chat.

2. Mindig válaszolunk

Ez ismét egy kulcskérdés. A vevő mielőtt vásárol rengeteg kérdéssel küszködik. Tessék szolgálatkészen mindenkinek válaszolni. Mindig elámulok, hogy kipanaszkodják magukat sokan, hogy nincsenek vevőik, de nem válaszolnak az emailekra, nem híják vissza az ügyfeleket.

Ismét mondok elrettentő példát. Fél éve irodát akartam bérelni, ki is választottam. Felhívtam őket, hogy akkor aláírnám a szerződést. Ebben az ügyben háromszor felhívtam az ingatlanügynökséget, ahol háromszor meg is ígérték, hogy visszahívnak. Egyszer sem tették: az iroda azóta is üresen áll.

3. Kommunikáció

A bizalomépítés legfontosabb útja, ha beszélünk az ügyfeleinkhez, főleg ha oktatjuk őket. Sokan írnak hírleveleket meglévő és jövendő ügyfeleiknek. (Nem csuklott? Most jöttem rá, hogy éppen a bizalomépítő eszközömet olvassa...)

Ez az oktatás dolog különösen fontos. Mindenki, aki csinálja, jól tudja, hogy egy előre kitanított ügyféllel tizedannyi gond van, mint aki az utcáról beesik. Magam is komolyan gondolkozom, hogy nem szeretnék személyesen tárgyalni senkivel, aki legalább egy éve nem olvassa a hírleveleim, vagy legalább a Pénzügyi Tervezési Műhelygyakorlatot nem végezte el.

Erre most mondok egy pozitív példát. Ebben a hónapban bővítem a csoportom és felvételre kerestem jövendő kollégáimat. Ezt kizárólag a hírlevelemben hirdettem meg. Magam is megdöbbentem, mennyire olyanok jelentkeztek, akik az én fejem szerint gondolkoznak. Nem is véletlenül, hiszen általában évek óta olvasnak, sokat tanultak és velem egy srófra jár az eszük. Nagyon meg vagyok tisztelve...

4. Személyes vállalkozói vélemény

Nagyon régen minden vállalkozás egy ember volt, mint nálunk a faluban Bojánka néni a zöldséges, vagy Csoszogi az öreg suszter a novellában. Aztán meg kellett élnünk, hogy a vállalkozások nagyok és személytelenek lettek. És ez nem jó.

Az új trend ismét a személyesség lett. Lehet egy cégnek emberi oldala. Ennek legszebb példája az Apple és Stave Jobs. Aki meg akarja tudni, mit jelent személyesség egy cégben, az feltétlen nézze meg Steve Jobs 2005-ben a Stanford egyetem avatási ünnepségén mondott beszédét, ami valószínűleg az elmúlt évtized egyik legjobb beszéde. Ha megnézik, megértik, hogyan lehet, hogy az Apple részvények értéke 30%-al változik, attól függően milyen hírek érkeznek Steve Jobs egészségügyi állapotáról. Az Apple tőzsdei értékének 30%-a Steve Jobs. Mert ő a cég emberi oldala.

Legyen kicsit minden cég Apple, legyen minden cégnek emberi oldala. Írjanak blogot, és nem muszáj nagyon csak a szakmáról írni. Nekem ebben a tekintetben az abszolút iskolapélda Berényi Konrád blogja, az Onlinemarketing blog.

5. Facebook, Twitter, miegymás

A mostanában divatos kifejezés, a Social Marketing (SM) ami azt jelenti, hogy a közösségi internetes formákat használjuk ki céges bizalomépítésre. Sajnos ezt sokan félreértik, ez tényleg csak akkor megy jól, ha nem egy ilyen akciózó, reklámozós marketing folyik, hanem valóban a közösségépítés van a középpontban.

Ennek két fő területe a közösségi oldalak, főként a Facebook és persze Magyarországon az Iwiw. Erre még tényleg példamutató hazai céges oldalt bevallom nem találtam, de sokan dolgoznak rajta.

A másik fő forma a Twitter (vagy itthon a Csirip). Itt mindenki rövid üzeneteket küldhet, amit minden követő olvashat – és mindenki azt követ, akit csak akar. Például engem a tothandras név alatt követhet...

Itt a legjobb nagy céges példa a T-mobile. És itt van a másik oldala az ügynek: a Vodafone céges online marketing vezetőjét kirúgták (mondjuk visszavették később), mert egy vicces megjegyzést tett az emlékezetes T-mobile leállás idején. De könyörgöm, ennek pont ez az emberi kommunikációs oldal a dolog lényege... Erről elemzés az elemzés Dobó Mátyástól ajánlott olvasmány

.

6. Vélemény kérés

Erről már beszéltem korábban: nagyon jó, ha megkérdezzük a vevőinket. Kikérdezzük mit szeretnének mielőtt a vevők lennének –, ez a piackutatás. Megkérdezzük a véleményüket, miután vevők lettek – ez a minőségbiztosítási ellenőrzés.

Mindez hihetetlenül erősíti a bizalmat: megerősíti a vevőben a véleményt, hogy ő fontos nekünk. Különösen ha a visszajelzések alapján javítunk is a kiszolgáláson! Talán ez a módszer vezet legolcsóbban és leggyorsabban eredményre.

7. Nyilvános vevői vélemény

Az angol ezt testimonialnak hívja, ami azt jelenti, hogy az elégedett vevő leírja, miért szeret bennünket, a termékünket, szolgáltatásunkat és ezt nevével aláírja. Ezt aztán felrakhatjuk a weblapunkra, de láttam már rengeteg ilyen nyilatkozatot névjegykártyák hátára írva, amit a főnök íróasztalának üvegborítása alá került, a másik oldal felé nézve. A tárgyalópartnerek meg olvasgathatták.

Remek módszer – ráadásul, nem tudom miért, Magyarországon még nem elterjedt.

Extra tipp: Adjuk kérés nélkül mi mindenkinek (akivel elégedettek vagyunk) ilyen nyilatkozatot, és rakja fel nyugodtan az oldalára. Így ő kap egy elégedett vevőt, mi meg ott leszünk minden partnerünk weboldalán.

8. Visszajelzések folyamatokról

A vevő végül rendel, de azért ettől még izgul, mi fog történni? Ezért folyamatosan tájékoztassuk! Ennek legszebb példája a gyorsposta cégek, ahol minden csomagnak van egy száma, és a weblapjukon nyomon követhető, hol van és éppen mi történik vele.

Legyen ilyen automata rendszerünk nekünk is! Tudja a vevőnk, hol tart a megrendelése, mi folyik éppen. Nem kell sokra gondolni, például az is elég, ha folytatunk vele egy személyes vagy telefonos megbeszélést, akkor utána írjunk neki egy pár szavas emailt, hogy miben állapodtunk meg

9. Láthatóvá tenni

Ez az előző csúcsa: kirakjuk a folyamatot videóban. A legszebb példája egy nyomdaipari cég volt, ahol egy webkamerán át láthattuk, hogyan készül a saját megrendelésünk (sajnos ők kivonultak a magyar piacról). De még szebb példa, egy luxusautógyár volt, ahol mindenki menet közben nézhette, hogyan készül a saját megrendelt kocsija.

Megjegyzem az is jó, ha mondjuk, egy építési vállalkozó naponta lefotózza/videózza a helyszínt és azt elküldi a megrendelőnek. Ilyenről még nem hallottam, csak a megrendelő oldaláról, pont azért mert nem bízott a kivitelezőben. Pedig meg tudnék így bízni akár még egy mesteremberben is, és milyen remek klippeket lehetne vágni belőle a weboldalra...

10. Garancia

Ez a másik nagyágyú. A vevő tépelődik, kit válasszon – és akkor Ön valami nagyon ütős garanciát vállal a saját üzletére. Ne csak olyat, amit a törvény előír, de még sokkal erősebbet is. Ez az esetek többségében el is dönti a választást. Vállalhat 100% visszavásárlást (lásd pl. IKEA, 30 napon belül szó nélkül visszavesznek majdnem mindent.) Vállalhat 200%-os visszavásárlást - de itt le kelljen írni miért adja vissza. Bármilyen hihetetlen, nagyon kevesen élnek ezekkel vissza – viszont megtöbbszörözi az eladásokat.

Megjegyzés: persze ez akkor működik, ha tényleg jó a termékünk, egyébként könnyen csődbe visz...

11. Garancia esettanulmányok

Ez a 7-es és 10-es kombinációja: ha valaki él a garanciával ezt konkrétan írjuk le, mesélje el a vevő, hogy tényleg visszafizettük a pénzt. Ez megsokszorozza a garancia erejét. A legjobb példa talán a Thinkpad laptopok reklámkampánya volt. Ezek megbízható hordozható számítógépek. A tévéreklámban a vevők elmesélték, hogy hogyan törték ők össze a gépet (árvíz, ablakon kiejtés, ilyenek), majd elmondták, hogy kijöttek a cég szakemberei másnap, kaptak azonnal cseregépet, ráadásul minden a számítógépen tárolt információt is visszamentettek nekik. Mondanom sem kell nagyon hatásos kampány volt.

12. Ügyfélevangélisták képzése

Ügyfélevangelista az, aki imádja a mi cégünk termékeit, szolgáltatásait. Aki fűnek-fának dicséri, rajongói oldalakat készít a cégünknek, minden fórumon pozitív dolgokat irkál rólunk. Aki saját feladatának érzi, hogy a termékünket népszerűsítse. Egy jó ügyfélevangelista megéri saját súlyát színaranyban.

Szeretne ilyeneket? Ki nem? A megoldás: képezzen ügyfélevangelistákat! Hogyan megy ez? Először is térképezze fel, ki a potenciális evangelista. Kérdezze ki minden vevőjét: aki nagyon elégedett máris rajta van a listán. Kérjen mindenkitől nyilvános vevői véleményt: aki ad, máris rajta van a listán. És most ezeknek hozzon létre egy klubbot. Rendszeresen kérje ki a véleményüket, az új termékekről előzetesen küldjön mintadarabokat, adjon nekik továbbajándékozható utalványokat, hívja meg őket az új termékek bevezető bemutatójára, hozzon létre nekik belső fórumot, mondja el nekik, hol vannak a szakmai fórumok és saját közösségi oldalaink. Tekintse őket a cég külső tanácsadó testületének!

+1 Becsületes munkát kell végezni

Bármilyen hihetetlen, ha jó és minőségi munkát végzünk, annak magától is híre megy. Mindezzel az előző 12 ponttal egy baj van ugyanis: bármi ilyet csinálunk is, ha tényleg nem vagyunk jók, akkor ezzel csak a rossz hangulatot fokozzuk – mint a messzi-messzi galaxisbeli főbankár.

Szóval legyünk becsületesek, dolgozzunk minőségileg, ha hibázunk ismerjük el, javítsuk és nagyvonalúan kárpótoljunk – és akkor menni fog a bizalomépítés magától is, legfeljebb ezekkel az eszközökkel kicsit gyorsabban!

  Vállalkozó válságban? Segíthetünk »

 

 

 

www.sokprofit.hu

www.vevoletoltes.hu

www.harisnya.hupont.hu

www.mlmuzlet.hupont.hu




www.befektetesi.hupont.hu

www.marketing-marketing.hupont.hu

További nagyon szép napot kivánok sok sikert.

Takács Imre

takacs.imre65@gmail.com

06-20-943-7178

"Mit teszel ma ami, holnap is számit?

 

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 8
Tegnapi: 23
Heti: 70
Havi: 652
Össz.: 128 492

Látogatottság növelés
Oldal: Ne olvasd el! 12+1 mód a bizalom építésére
Egy cég árbevétele a KAPCSOLATI TŐKE nagyságától függ - © 2008 - 2024 - befektetesi.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »